کتاب « رسانه ها و سواد رسانه ای » يک اثر گردآوری است که به همت زهره ابراهیمی آتانی مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی (تهران) در 282 صفحه در قطع وزیری، گردآوری و به همت انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب آمده است،پیشرفتهای یکصد سال اخیر دنیای رسانهها به تنهایی از همه پیشرفتهای رسانهای ماقبل آن شگرفتر است. هر چند این نوآوریها و ابتکارات رسانههای سنتی را از دور خارج نکرده با اين حال به میزان بسیار زیادی عرصه فعالیت را بر آنها تنگ کرده است. در نیمه اول قرن چهاردهم شمسی، رادیو و تلویزیون میدانداری کرد و در نیمه دوم رسانههای اجتماعی! در چرخه حيات سازماني، رسانههایی مانند رادیو و تلویزیون، به مرحله افول نزديك شدهاند ولي رسانههای اجتماعی هنوز در مرحله نوآوري و رشد هستند و هر روز با درانداختن طرحی نو و حرکتی نو، شوک جدیدی به جامعه وارد میکنند. براساس تجربیات سه دهه اخیر ناشی از ظهور پدیدههای وب1، وب 2 و وب3، چنین به ذهن متبادر میشود که در قرن پیش رو با توسعه اینترنت هوشمند، رسانههای مبتنی بر اپلیکیشنهای موبایلی، بخت زیادی را برای توسعه و بازمهندسی امور جامعه دارند. آن چه که از قراین و شواهد هویدا است، تنها نسيم انقلاب دیجیتال وزیده است و طوفان توفندهای از لحاظ توسعه رسانههای دیجیتال در راه است. این کتاب با همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده و به نوعی حاصل تجربیات مدرس بوده است و می تواند به عنوان منبعی با رویکرد آموزش مهارت ها در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.
مقدمه
فصل اول: دوره بندی ارتباطات
فصل دوم: ارتباطات
فصل سوم: رسانه
فصل چهارم: کتاب
فصل پنجم: مطبوعات
فصل ششم: رادیو
فصل هفتم: تلویزیون
فصل هشتم: سینما
فصل نهم: تئاتر
فصل دهم: اینترنت
فصل یازدهم: موبایل ( تلفن همراه)
فصل دوازدهم: شبکه های اجتماعی
فصل سیزدهم: خبرگزاری ها
فصل چهاردهم: تبلیغات
فصل پانزدهم: رسانه های محیطی
فصل شانزدهم: سواد رسانه ای
فصل هفدهم: نظریه های رسانه و کارکردهای آن
منابع
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
رسانه
ادبیات |